Information från Systembolaget

 

Tillfälligt sortiment går inte att beställa till ombud


I rådande läge har Systembolaget varit tvungna att stänga av det de kallar för Tillfälligt Sortiment från att vara beställningsbart. Denna åtgärd kommer verkställas från och med lördag 21/3 kl. 08:00 för Exklusivt, Tid och Volym. Från och med onsdag 25 mars kl. 08:00 omfattas också Lokalt och småskaligt.

Det betyder att man inte längre kan beställa varor från dessa sortiment till oss som är ombud, och inte heller till butik eller via hemleverans.

Ni kommer precis som vanligt kunna beställa från Systembolagets Fasta sortiment, Beställningssortiment och alla påsköl oavsett om de kommer från stora eller små producenter.

De tillfälliga sortimenten är de som genererar mest arbete för Systembolagets lager och därför frigörs mest resurser när de begränsar beställningsmöjligheterna. Detta för att säkerställa att de kan leverera varor från övriga sortimentet till alla ombud, butiker och via hemleverans.

Detta är en tillfällig åtgärd och vi vet inte i nuläget hur länge detta kommer fortgå. Vi hoppas att det finns förståelse för dessa åtgärder i den tid vi befinner oss i just nu.

Korta fakta om beslutet:

• Fr o m lördag 21 mars (08:00) stoppas möjligheten för kunder att beställa varor från tillfälliga sortimenten Exklusivt, Tid och Volym. Beställningar kommer inte heller kunna göras via kundservice eller i butiker.


• Fr o m 25 mars (08:00) kommer också kundbeställningar från Lokalt och småskaligt att stoppas.

Beställningar inför påsk

Orderstopp för beställningar ur ordinarie sortiment inför påsk är tisdag 7/4 kl 12.45.

Vi rekommenderar dock att man lägger sin beställning tidigare under rådande omständigheter med belastningen på Systembolagets centrallager.

Varor ur beställningssortimentet är normalt en vecka extra leveranstid på.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Denna sida uppdaterades senast 2020-03-22 17:59 .